Κακλαμάνης Θωμάς

Κακλαμάνης Θωμάς

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Δράσεις στο πλαίσιο της Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης



H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων διοργανώνει σειρά δράσεων  στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», η οποία καθιερώθηκε με την Υ.Α. με Αρ. Πρωτ. 12342/Γ7/3-9-2013/Υ.ΠΑΙ.Θ.
Αναλυτικά διοργανώνει:
 Α)  Μαθητική δημιουργία με θέμα «Μικροί Ενεργοί Πολίτες  δημιουργούν για το περιβάλλον». Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάθε τρόπο έκφρασης και δημιουργίας (αφίσα, κολλάζ, ποίημα, σύντομο θεατρικό δρώμενο, τραγούδι, συνθηματική φράση κλπ). Επίσης καλούνται να παρουσιάσουν ή να εκθέσουν τις δημιουργίες τους σε κεντρικό χώρο του σχολείου, ώστε να έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης και οι υπόλοιποι μαθητές. Παρακαλούνται οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι των διδασκόντων να εντάξουν τη δραστηριότητα στις εκδηλώσεις που θα γίνουν στο σχολείο τους για την Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Β) Δραστηριότητες διάρκειας δύο ωρών  με επιλογή από τα παρακάτω θέματα:
1)     Παιδικό βιβλίο και περιβαλλοντικά προβλήματα
(αφορά τα νηπιαγωγεία και τις Α΄-Β΄-Γ΄ τάξεις δημοτικού σχολείου)
Ενδεικτικά βιβλία:
1)     «Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια» Σοφία  Ζαραμπούκα
2)     «Το Βρωμοχώρι»  Σοφία Ζαραμπούκα
3)      «Μια νύχτα στη χωματερή» Κώστας Μάγος
Η προσέγγιση του θέματος γίνεται σε τέσσερις φάσεις :
1. Αφήγηση του παραμυθιού,
2. Επεξεργασία μέσα στην τάξη σε συμβολικό επίπεδο,
3. Ανίχνευση και μελέτη του κυρίαρχου θέματος ή προβλήματος, που διατυπώνεται στο μύθο,
4. Απόφαση και σχετική δράση.
Οι μαθητές  θα εμπλακούν σε διάφορες δραστηριότητες, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα επιδείξουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε: δραματοποίηση, θεατρικό δρώμενο και παιχνίδι ρόλων, εικαστικές δραστηριότητες (εικονογράφηση σκηνών του παραμυθιού, κατασκευές), αναδιήγηση με αντικείμενα και κούκλες, ανατροπή της εξέλιξης του μύθου ή συνέχιση της ολοκληρωμένης ιστορίας, δημιουργία αυτοσχέδιων ποιημάτων και ιστοριών (βασισμένων σε πρόσωπα, καταστάσεις, αντικείμενα) κ.ά.

2)     Μαθαίνω για τα απορρίμματα και την ανακύκλωση

Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ τάξεις δημοτικού σχολείου

Η προσέγγιση του θέματος γίνεται σε τέσσερις φάσεις :

1ο  επίπεδο προσέγγισης: ευαισθητοποίηση
2ο  επίπεδο προσέγγισης : έρευνα - μελέτη στο σχολικό χώρο 
3ο επίπεδο προσέγγισης: αναζήτηση  λύσεων –ανακύκλωση
4ο επίπεδο προσέγγισης: Μαθαίνω καλύτερα και δρω.
Οι μαθητές  θα εμπλακούν σε διάφορες δραστηριότητες. Ενδεικτικά αναφέρουμε: συζήτηση- προβληματισμός, περιβαλλοντικά παιχνίδια, έρευνα με ερωτηματολόγιο, καταγραφή της ποσότητας και του είδους των απορριμμάτων, δημιουργία ενημερωτικού εντύπου, κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, σύνταξη οικολογικού λεξικού, συνεντεύξεις από αρμόδιους φορείς, επεξεργασία φύλλων εργασίας κ.α.
Επισημαίνουμε ότι οι προτεινόμενες δραστηριότητες είναι προαιρετικές και θα υλοποιηθούν από τη Δευτέρα 07-10-2013 έως και την Παρασκευή 11-10-2013   σε κάθε σχολική μονάδα, σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων. Παρακαλούνται οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις παραπάνω δράσεις, να επικοινωνήσουν με το Υπεύθυνο μέχρι και την Παρασκευή 4 Οκτώβρη 2013. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

                                 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου